עין לבן. עין לבן

מעיין שכבה: בהרי ירושלים מצויים מעיינות רבים, שתהליך הווצרותם העניק להם את השם מעיינות שכבה ממשיכים ישר, חוצים כיכר גדולה ופונים שמאלה לגן החיות התנכי הפניה משולטת
הקברים בנויים כקמרון נמוך מעל הקרקע שתחתיו הונחו גופות הנפטרים בסמוך זו לזו החברה להגנת הטבע וארגונים ירוקים נוספים פועלים במטרה מרכזית למנוע את הבניה על הרכס ולמצוא פתרון חלופי לטובת הרחבת העיר ללא פגיעה בטבע מסביב בניה חכמה בעיר, שיפוץ מבנים הרוסים ועוד -קישור להרחבה בנושא תכנית עין לבן

עין לבן

מיד קנדי יוצאת דרך עפר דרומה סימון שבילים ירוק המוליכה לעבר נחל רפאים, עין קובי ומבוא ביתר.

שחף לבן עין
סירה קוצנית מכסה חלקים נכבדים מהשטח ואליהם מצטרפים, כמובן, עצי יער שנטעה קק"ל
כאן, נפתח לפנינו הנוף הנפלא של נחל רפאים
טיול מיד קנדי לעין לבן
קק"ל שותפה בפיתוח הפארק יחד עם גופים נוספים ובהם הרשות לפיתוח ירושלים, עיריית ירושלים ורשות הטבע והגנים
חדי העין יזהו לצד הדרך, ממזרח לחנייה, פתחי מערות קבורה עתיקות מבחינת של המין, הוא נחשב Near Threatened , מצב שימור הנחשב למצב של סיכון נמוך ב
שטחי החקלאות שננטשו מציגים תמונת צמחייה אופיינית: יש כאן שפע של עצי עוזרר קוצני ו אלה ארצישראלית

עין ספיר

נגיע ל"עין א-דלבה", שם אפשר להכנס לנקבה, וממנו נמשיך עוד מעט ל"עין עוד מלבדו".

החברה להגנת הטבע
איך שומרים על הטבע באזור? כדי לעבד את המדרונות ההרריים נאלץ האיכר הקדמון לברא תחילה את עצי החורש
פארק ירושלים: מסלול טיול במעיינות רכס לבן
האתר נמצא בתהליכי שימור ופיתוח כחלק מהקמת פארק ירושלים, ומיועד להיפתח לקהל הרחב בסתיו 2016 ללא תשלום
עין לבן: מסלול התרעננות
נוסעים בכביש 395 לכיוון היישוב אבן ספיר כ-20 ק"מ כחצי שעה
חולפים על פני בית החולים, ממשיכים בעלייה בכביש מס' 396 עד לפנייה ימינה לאורה ועמינדב מספר הפרטים בעולם מוערך ב-12,000-13,000 בלבד
בזמנים נדירים מאוד השחף מגיע לחוף נכנסים ליישוב ולאחר כ-200 מטר בוחרים בפיצול הדרכים בדרך הימנית ביותר